PIEREDZES APMAIŅAS PASĀKUMS PILSĒTAS MĒROGĀ
2024. gada 3. decembrī Daugavpils pilsētas 9. pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi bija atvērti pirmsskolas un sakumskolas pedagogiem, uzrunajot tos tēmas “Matemātiskā pratība katra izglītojamā izaugsmei vienotas skolas ietvaros” ietvaros, kuras mērķauditorija bija pirmsskolas un sākumskolas pedagogi.Atklājot semināru, iestādes vadītāja Ināra Andrijauskiene un vadītajas vietniece Edīte Radionova sniedza klātesošiem analītisku pārskatu par tēmas nozīmīgumu iestādei, nodrošinot veiksmīgu pirmsskolas un sākumskolas pēctecību uzsākot mācības 1. klasē.
Semināra gaitā tika pievērsta uzmanība ikvienam vecumposmam. Jaunākā vecuma grupas skolotājas Jelena Mančinska un Irīnas Seļska prezentēja savu labās prakses pieredzi ar uzstāšanos par matemātisko pratību sensoriem katra izglītojama izaugsmei vienotas skolas ietvaros. Skolotājas akcentēja mazo bērnu ieguldījumu pēctecības īstenošanā kā sensoro pieredzi, apgūstot matemātisko pratību. SKATĪT. ŠEIT!
Jaukta vecuposma grupas skolotājas Sanita Jaunošāne un Irīna Seļska sniedza ieskatu, ka āra vide ir lielisks resurss, lai bērni varētu dabiski un rotaļīgi attīstīt savas matemātiskās prasmes. Šāda vide piedāvā daudzveidīgas iespējas, kas veicina bērnu interesi par skaitļiem, formām, mērījumiem un citiem matemātiskiem jēdzieniem. Skolotājas dalījās pieredzē, ka āra vide ir neierobežota resursu platforma matemātikas mācīšanai. Vajag tikai izmantot to radoši un ļaut bērniem atklāt matemātikas skaistumu dabā, apmeklējot gan Dubrovina parku kā iespēju platformu, gan izmantojot vienkāršās klūdziņas mērīšanai un skaitīšanai.
Skatoties matemātisko pratību no cita rakursa, grupas skolotājas Vanda Dmitrijeva un Anita Staskeviča, kuras strādā ar bērniem ar jauktiem attīsītbas traucējumiem, sekmējot bērnu mācīšanās motivāciju, izmantoja finasiālo pratību. Skolotājas prezentēja savu uzstāšanos kā projektu “Veikals”, turpinot pielietot praksē iegūtās aprobētās zināšanas interešu izglītības programmas “Es uzņēmējs” ietvaros, bērnu matemātikso prsmju pilnveidošanai, iesaistot vecāku līdzdarbošanos, muzeja apmeklējumu un taras punkta sniegtās iespējas bērna praktiskai darbībai.
Turpinoties semināram sagatavošanas grupas skolotājas Karīna Eze un Edīte Radionova prezentēja savas labās prakses piemērus “Izglītojamo sadarbība daudzveidīgā mācību vidē, apgūstot praktiskajā darbībā matemātisko pratību, vienotas skolas”. Skolotājas pievērsa būtisku nozīmi tādiem soļiem kā Vienotas skola pieeja, pēctecīga pāreja no pirmsskolas uz sākumskolu, sadarbības prasmēm, ņemot vērā pirmsskolas vadlīnijas, matemātiskās pratības veicināšanai.
Semināru turpināja skolotājas- logopēdes Gaļinas Romancevičas uzstāšanās par pasaku kā matemātiskās pratības veicināšanas veidu. Gaļina Romanceviča prezentēja klātesošiem savu matemātikso pasaku krājumu, kura izveidē līdzdarbojās gan bērni, gan vecāki. Skolotāja- logopēde sniedza ieskatu par savu pieredzi matemātiskās mutiplikācijas filmas izveidošanas procesā un tās iekļaušanu kvalitatīva mācību procesa īstenošanā. Semināra dalībniekiem tika sniegta iespēja iepazīties ar multiplikācijas varoņiem un apgūt priekšstaus par matemātiskiem jēdzieniem.